پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226759
حذف درس ارزشي ديگر از کتاب هاي دبستان
تاریخ انتشار : 1395/08/02 09:16:54
نمایش : 1097
در کمال تعجب اين درس در سال تحصيلي 95 ـ 94 و در سکوت و بي‌خبري رسانه‌ها و به بهانه تغيير درسهاي اين کتاب، به راحتي توسط وزارت آموزش و پرورش دولت تدبير و اميد از کتاب درسي دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدايي حذف شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، چندي پيش بود که موضوع حذف درس «رهبران کوچک» از کتاب هديه‌هاي آسماني پايه ششم خبرساز شد؛ درسي که در واقع به معرفي «شهيد حسين فهميده» مي‌پرداخت و جمله معروف امام خميني(ره) درباره اين نوجوان شهيد را يادآوري مي‌کرد که «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌اي است که با قلب کوچک خود با نارنجک خود را زير تانک دشمن انداخت و آن را منهدم کرد».

امسال اين درس از کتاب هديه‌هاي آسماني پايه ششم حذف شد و به جاي آن درس «سرزمين‌هاي هميشه سبز» اضافه شده که اين درس جديد به بازديد دانش‌آموزان از مناطق عملياتي جنوب در قالب اردوهاي راهيان نور مي‌پردازد.

اما در پي رسانه‌اي شدن اين اقدام قابل‌تامل وزارت آموزش پرورش به‌ويژه اينکه حذف اين درس پس از انتشار يادداشت يکي از رسانه‌هاي اسرائيلي صورت گرفت که مطلب مذکور در اسرائيل بر ضرورت حذف درس شهيد فهميده از کتاب دانش‌آموزان ايراني تاکيد داشت و همين امر موجب ايجاد شائبه‌هاي جدّي‌تري در ذهن دلسوزان تربيتي کشور شد.

در نهايت مسئولان مسئولان آموزش‌ و پرورش در پاسخ به موج نگراني ايجاد شده و سؤالات متعدد ناظران امر ضمن رد تعمد در حذف درس رهبران کوچک اعلام کردند که درس شهيده فهميده و جمله تاريخي امام خميني‌(ره) درباره وي به کتاب هديه‌هاي آسماني پايه ششم بازخواهد گشت.

اما جديداً تعدادي از معلمان مقطع ابتدايي  اخباري از حذف برخي از دروس مربوط به ملت مظلوم فلسطين از کتب درسي دانش‌آموزان طي ساليان اخير خبر داده‌اند که در سايه غفلت و يا ... مسئولان و البته در سکوت رسانه‌‌اي، اين اقدام قابل تامل در بدنه آموزش و پرورش عملياتي شده است.

کتاب هديه‌هاي آسماني مقطع چهارم دبستان، درسي به‌نام«مساجد مسلمانان» داشت که اين درس در قالب نامه‌نگاري يک دانش‌آموز ايراني به نام مصطفي با يک دانش‌آموز فلسطيني به نام خالد به بازخواني جريان اشغال سرزمين فلسطين و مسجد الاقصي توسط رژيم صهيونيستي مي‌پرداخت.

در کمال تعجب اين درس در سال تحصيلي 95 ـ 94 و در سکوت و بي‌خبري رسانه‌ها و به بهانه تغيير درسهاي اين کتاب، به راحتي توسط وزارت آموزش و پرورش دولت تدبير و اميد از کتاب درسي دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدايي حذف شد.

حذف درس «مساجد مسلمانان» از مقطع چهارم ابتدايي با موضوع اشغال مسجدالاقصي توسط رژيم صهيونيستي

اگر بهانه وزارت آموزش و پرورش براي حذف درس «مساجد مسلمانان» از مقطع چهارم ابتدايي، ارائه طرح درسهاي جديد در کتاب هديه‌ها در اين مقطع بوده، به راحتي اين امکان براي مسئولان وزارت آموزش و پرورش وجود داشت که درس ديگري با همان مضمون اشغال فلسطين و مسجد‌الاقصي در قالب طرح جديدي در اين کتاب گنجانده شود اما در کتاب هديه‌هاي آسماني جديد، ديگري هيچ اثري از پرداختن به مسئله مهم اشغاي فلسطين و به تعبير مقام معظم رهبري «مسئله شماره يک دنياي اسلام» نيست!

حال با توجه به مسبوق به سابقه بودن تغيير محتواي کتب درسي دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي با محوريت حذف دروسي که به موضوعات «شهادت‌طلبي، ايجاد باور و روحيه مقاومت، فلسطين و اشغالگر بودن رژيم صهيونيستي» اختصاص داشت مانند حذف درس «رهبران کوچک» و مصداق جديد آن يعني حذف درس «مساجد مسلمانان» از کتب درسي، اين سؤال به ذهن ناظران و آگاهان اين حوزه متبادر مي‌شود که «آيا جريان خاصي با نفوذ به سطح مسئولان ارشد و سياست‌گذاران کلان وزارتخانه کليدي و حساس آموزش و پرورش در پي پياده‌سازي اهداف خطرناک و استحاله درون‌مايه "انقلابي‌گري" از دروس دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي است؟!»

منبع:
تسنيم
 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html